May 16, 2012

sangkaan Dia

Bismillah
kakak naqibah saya cakap
"Sangkaan Allah itu juga sangkaan hambaNya terhadap Dia. Kalau sayang itu yang kita harapkan dari Dia, maka InsyaAllah sayanglah Dia kepada kita..jika sebaliknya, maka boleh jadi Allah juga begitu"

Saya tak mahu Allah tak sayang saya
tapi bagaimana kalau hati asyik cakap yang Allah akan abaikan saya sebab saya banyak berdOsa?
Allah tak akan mahu bantu saya lagi sebab saya banyak kecewakan Dia?
So many questions inside my tiny head messing with my little heart ㅜ_____ㅜ
Saya pernah janji dengan Dia, tapi saya juga pernah mungkir janji tersebut
berkali-kali
boleh lihat bagaimana serabutnya keadaan diri ini sekarang?

Semua orang memberi pandangan yang sama;
"Dear Mira, syaitan is messing with yOur head"
mungkin betul..
Syaitan itu nak saya berputus asa dengan rahmat Allah
Syaitan itu nak saya berhenti bersangkan baik dengan Sang Pencipta
Syaitan tak pernah penat menyesatkan manusia, kan?

kata seorang sahabat baik;
"Do not over stressed yourself..even if it is true that HE doesn't help you now, it is simply because HE wants you to be stronger"

I hope sO~
Cumanya rasa takut itu melebihi rasa yakin :'(

p/s: i dont want to live on this planet anymoreee it is so frustrating *sobs*


No comments: